Zatrudnij detektywa, czyli jak dbać o swój wizerunek w sieci - PRO Civitas
10 min
Kariera
Rozwój osobisty
10.06.2020

Zatrudnij detektywa, czyli jak dbać o swój wizerunek w sieci - PRO Civitas

O czym dowie się potencjalny pracodawca z Twoich 100 ostatnich wpisów na facebook, czy tweeterze? Nie myśl o sobie jak o kandydacie, tylko jak o KOMPLETNYM produkcie. Słowo kompletny zostało celowo zaakcentowane, żebyś zwrócił uwagę na całokształt Twojej marki, jako pracownika.

Nie zastanawiaj się, czy CV powinno mieć 1 albo 2 strony, sprzedawaj siebie jako pakiet. Obecnie większość z nas, posiada „cyfrową osobowość” dzięki profilom, jakie zakładamy na portalach społecznościowych. Kiedy aplikujesz na jakieś stanowisku staraj się, aby informacje w social media i CV były spójne.

Wykorzystuj swoją obecność w sieci świadomie. Integrując swoją działalność zawodową i chroniąc swoją aktywność prywatną jesteś w stanie przedstawić swój wizerunek jako profesjonalisty.

Istnieje wiele technik ułatwiających sprzedaż swoich kompetencji, ale okażą się one nieskuteczne, jeżeli nie narysujesz grubej kreski pomiędzy swoim życiem prywatnym, a zawodowym. Zawartość osobista powinna mieć wartość ograniczonego dostępu. Oczywiście to jak gruba będzie ta kreska zależy od Ciebie, ale zadaj sobie pytanie, „czy na pewno chcę, żeby pracodawca wiedział np.:  jak spędzam piątkowy wieczór? Czy na drugi dzień mam kaca, bo impra była mega? Na wakacjach paliłem jointy, a przerwę świąteczną spędziłem przygotowując się do antysemickich demonstracji”?

Zadbaj o swoją prywatność i profesjonalny wizerunek. Ogranicz dostęp do swojego profilu na facebook, czy naszej – klasie do grona bliskich znajomych.

Już ponad 65% rekruterów w Polsce skorzystało z portali takich jak LinkedIn, Goldenline, Profeo, Facebook, Tweeter i in., aby zweryfikować kandydatów. Odnalezienie informacji, delikatnie mówiąc, kontrowersyjnych w większości przypadków przekreślało kandydata.

ZATRUDNIJ DETEKTYWA

Jak tylko wyznaczysz linię i podejmiesz konkretne działania wspomniane wyżej – znajdź detektywa. Takim śledczym może być każdy, kto potrafi korzystać z Google.

Najlepiej sprawdza się to w parach. Dajcie sobie ok. 1 godziny i wykopcie na temat drugiej osoby tak dużo informacji, ile jest możliwe. Oczywiście skupcie się przede wszystkim na zawartości, której nie chcielibyście, aby znalazł potencjalny pracodawca.

Zanotujcie dokładnie swoje znaleziska i zaprezentujcie je sobie. Będziecie niejednokrotnie zdumieni jak dużo o Was wie Internet.

Powodzenia!

Szkoła Policealna Centrum Edukacji „Pro Civitas” & KonsultantCV