Metoda ta powstała w latach 60. ubiegłego wieku. Jej pierwowzorem była francuska metoda Le Bon Depart, którą dosłownie można przetłumaczyć, jako dobry start. Jak wskazuje sama nazwa, metoda skierowana jest do najmłodszych, którzy niebawem rozpoczną naukę, w tym pisania i czytania. Wspomaga rozwój psychomotoryczny dziecka sposobami, które w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz na tym etapie rozwoju sprawdzają się najlepiej, czyli aktywną naukę przez zabawę.
Jednoczesne poznawanie pojęcia, kształtu wszystkimi zmysłami, przyspiesza zapamiętanie ioraz utrwala wiedzę. MDS bazuje na trzech stałych elementach:
Metodę Dobrego Startu stosuje się dla szerokiej grupy wiekowej. Z powodzeniem jest wykorzystywana w pracy z dziećmi 2-letnimi (warunkiem jest ich prawidłowy rozwój), ale także z dziećmi starszymi, które niedługo rozpoczną naukę szkolną lub już ją rozpoczęły, a ich rozwój nie przebiega prawidłowo. Na ogół określa się, że odbiorcami Metody Dobrego Startu są dzieci w przedziale wiekowym 2-10 lat.
Wiedzę z zakresu Metody Dobrego Startu można zdobywać z książek lub bezpośrednio od profesor Marty Bogdanowicz. Już 24 kwietnia w PRO Civitas odbędzie się szkolenie, które poprowadzi prekursorka MDS w Polsce. To niebywała okazja, by osobiście porozmawiać z autorką metody, która z efektami wykorzystywana jest od ponad 60 lat.