Certyfikat Standardu Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 2.0 uprawnia nas do organizacji szkoleń z możliwością uzyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Dzięki temu rozwiązaniu wybrane przez Ciebie szkolenie może zostać dofinansowane nawet w wysokości 80% wartości usługi szkoleniowej.
Poznaj szkolenia i kursy dla pedagogów dostępne w ofercie PRO Civitas.
Metoda Dobrego Startu (MDS) Marty Bogdanowicz należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujących uczenie się wielozmysłowe: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze. Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie rysowania, poznawanie liter i cyfr.
Marta Bogdanowicz to psycholog kliniczny dziecięcy, prof. dr hab., była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych.
Kurs Metoda Dobrego Startu I stopnia → Poznaj kurs
Kurs Metoda Dobrego Startu II stopnia → Poznaj kurs
Szkolenie prowadzone według metody Weroniki Sherborne. Opiera się ona na wykorzystaniu języka ciała, ruchu człowieka, co umożliwia porozumienie się z odbiorcą pomimo nawet znaczącej różnicy języka mówionego i/lub poziomu intelektualnego. Podstawowymi założeniami metody Weroniki Sherborne są: świadomość własnego ciała i usprawnianie ruchowe, świadomość przestrzeni i działania w niej, dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.
Dariusz Okrzesik – jestem licencjonowanym trenerem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (ISCO Certyficate Nr 9/1994/86/2008) psychologiem, oligofrenopedagogiem, absolwentem AWF (odnowa biologiczna i fizjoterapia). Ponadto pełnie funkcję nauczyciela dyplomowanego. Wraz z prof. M. Bogdanowicz współtworzyłem najnowszy podręcznik do pracy metodą (Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Harmonia, 2005). Posiadam uprawnienia do szkoleń według programu ISCO.
Kurs Metoda Ruchu Rozwijającego I stopnia → Sprawdź kurs
Kurs Metoda Ruchu Rozwijającego II stopnia → Sprawdź kurs
III stopniowy kurs bazowy Terapia behawioralna to szkolenie dotyczące praktycznego wykorzystania technik Stosowanej Analizy Zachowań inaczej zwanej terapią behawioralną w praktyce terapeutyczno-edukacyjnej. Kurs rozwija kompetencje uczestnika, wzbogaca jego warsztat terapeutyczny, umożliwia rozpoczęcie zajęć ze swoimi podopiecznymi na podstawie terapii behawioralnej. Szkolenie składa się z trzech stopni realizowanych w dwóch trzydniowych blokach.
Ukończenie szkolenia Terapia Behawioralna uprawnia do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem technik terapii behawioralnej oraz pozwala na uzyskanie dodatkowych punktów na drodze do podwyższenia stopnia awansu zawodowego nauczycieli.
Beata Ignaczewska – certyfikowany terapeuta i superwizor behawioralny, pedagog specjalny. Dyrektor Centrum Terapii Behawioralnej. Od 1990 roku związana ze Specjalnym Ośrodkiem Rewalidacyjno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku.
Prowadzi zajęcia edukacyjno-terapeutyczne z osobami z autyzmem w różnym wieku od małego dziecka aż po wiek dojrzały, na różnym poziomie funkcjonowania intelektualnego. Obecnie zajmuje się przede wszystkim kształceniem i wspieraniem innych nauczycieli pracujących z osobami z autyzmem, tworzeniem poszczególnych zadań i programów terapeutyczno-edukacyjnych dotyczących wszystkich sfer rozwojowych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zachowań trudnych na terenie całej Polski. Prowadzi diagnozy i konsultacje w ramach Centrum Terapii Behawioralnej, superwizuje różnego rodzaju placówki oświatowe takie jak przedszkola, szkoły i fundacje. Członek Kapituły Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego.
Kurs Terapia Behawioralna → Sprawdź kurs
AAC to ogół metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Metody te umożliwiają takim osobom wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami. AAC wspiera budowanie tożsamości osoby niemówiącej, pozwala jej stać się autonomiczną jednostką, a tym samym daje niezależność i poczucie wpływu na swoje życie.
Tomasz Wiech – Logopeda, filolog języka angielskiego, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci ze spectrum autyzmu, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Autor publikacji w zakresie metodyki nauczania dzieci języka obcego, terapii dzieci z chorobami genetycznymi oraz poradników dla tłumaczy mających kontakt z osobami z zaburzeniami mowy m.in.: Wpływ tradycyjnych metod nauczania języków obcych na kształtowanie się mowy i kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym, Terapia zaburzeń mowy i języka chłopców z zespołem kruchego chromosomu X. Współzałożyciel Grupy Nowe Trendy AAC. Twórca pomocy dydaktycznych w zakresie komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Kurs Alternatywne Metody Komunikacji AAC → Sprawdź kurs
To autorskie szkolenie „Kurs Każdy czytać może!” skupia się na praktycznych aspektach tworzenia pomocy dydaktycznych do czytania dla uczestników. W ramach szkolenia nauczysz się radzić sobie z trudnościami wynikającymi z zaburzeń funkcji wzrokowych, wyjaśniać podstawowe pojęcia związane z funkcjami wzrokowymi oraz dobierać odpowiednie symbole graficzne umożliwiające osobom z zaburzeniami komunikacyjnymi porozumiewanie się z otoczeniem. Największą zaletą tego szkolenia jest to, że będziesz mógł samodzielnie tworzyć książki dla uczestników, pomagając im w ich nauce czytania.
Kurs Czytanie uczestniczące → Sprawdź kurs
Pozytywna Dyscyplina to metoda wychowawcza stworzona przez dr Jane Nelsen, oparta na miłości, szacunku i poszanowaniu godności każdego człowieka. Stawiając rodziców i nauczycieli w roli liderów, wzmacnia ich kompetencje wychowawcze. Kurs Pozytywna Dyscyplina to program wsparcia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli, promujący sprawiedliwość społeczną i równość. Dzięki niemu nauczysz się budować relację z dzieckiem bez krzyków, kar i nagród, a opartą na miłości i szacunku.
Kurs Pozytywna dyscyplina → Sprawdź kurs
Szkolenie „Wsparcie zdrowia psychicznego dzieci – jak ocalić skrzydełka” to idealna opcja dla nauczycieli, którzy chcą pomóc dzieciom w budowaniu zdrowego podejścia do życia. Szkolenie oferuje praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak rozpoznawać sygnały alarmowe i jak pomóc dzieciom radzić sobie z trudnościami emocjonalnymi. Dzięki temu szkoleniu uczestnicy będą w stanie zapewnić dzieciom wsparcie w ich rozwoju, wzmocnić ich poczucie wartości oraz zapewnić bezpieczną przestrzeń do eksplorowania świata.
Szkolenia Wsparcie zdrowia psychicznego dzieci – do lat 7 → Sprawdź szkolenie
Szkolenia Wsparcie zdrowia psychicznego dzieci – powyżej 7 lat → Sprawdź szkolenie
Skontaktuj się z nami w sprawie dofinansowania